NOUTĂȚI SLIDER

O săptămână din activitatea ADR Nord-Est

Zi de zi muncim pentru a ne pune în practică misiunea și ne străduim să fim tot mai proactivi. Săptămâna care a trecut a fost un exemplu de efort pentru echipa ADR Nord-Est, desfășurându-se în același timp mai multe evenimente de mare anvergură.

✅ Conferință ROstartup  a avut loc joi, 14 aprilie 2022 la Face Convention Center (București), ca o încununare a inițiativei ROStartup – “STRATEGIA ECOSISTEMULUI DE STARTUP DIN ROMÂNIA”. A fost gândit ca un eveniment dedicat ecosistemului de startup românesc, iar peste 370 de antreprenori entuziaști, investitori, companii mari, comunități de startup, autorități guvernamentale și furnizori de educație au avut ocazia să discute  despre viitorul ecosistemului național de antreprenoriat și startup.

La eveniment au participat susținători ai ecosistemului de antreprenoriat și startup, nume reprezentative, precum: Marcel Boloș – Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sergiu Manea – CEO Banca Comercială Română, Vasile Asandei – Director General ADR Nord-Est, Vlad Gliga – CEO Rubik Hub, dar și mulți alții, experți relevanți ai ecosistemului. Prezența autorităților guvernamentale la cel mai înalt nivel denotă validarea și susținerea oferită inițiativei ROStartup și demersurilor realizate până în prezent.

„Motivația noastră este de a restarta România Inovatoare. Vrem să reducem semnificativ decalajul dintre lumea antreprenorială inovatoare, disruptivă și lumea finanțărilor și a programelor europene. Vrem să-i conectăm pe cei implicați în acest proces și să le oferim tot suportul.  Este calea noastră comună: fondatori, finanțatori, facilitatori, actori guvernamentali și este șansa noastră că împreună, motivați, competenți, gândind global și acționând acum, să reușim. România de astăzi nu poate exista fără inovare” -acesta a fost mesajul Directorului General Vasile Asandei pentru toți participanții.

✅ Vizita echipei OECD în Regiunea Nord-Est în perioada 11-14 aprilie 2022 și organizarea interviurilor cu reprezentanții ADR Nord-Est și workshop– ului cu actorii regionali și naționali pe proiectul “Dezvoltarea capacității administrative a Autorității de Management POR 2021-2027 – Construcție Roadmap”, finanțat de Comisia Europeană.

CUM se va implementa proiectul? Metodologia dezvoltării Roadmap (Foii de Parcurs) a fost concepută de experții OECD și are la bază instrumentul de autoevaluare a capacității administrative (ACB Matrix – Analytical Framework). Acesta poate fi utilizat de către Autoritățile de Management naționale și regionale din statele membre ale Uniunii Europene și oferă ajutor pentru:

  • mai bună înțelegere a punctelor forte și punctelor slabe în ceea ce privește capacitățile administrative și de gestionare a investițiilor;
  • Evaluarea măsurii în care setul de capacități sprijină implementarea eficientă a programului lor de-a lungul timpului;
  • Dezvoltarea de soluții direcționate pentru a aborda decalajele de capacitate.

 Împreună cu partenerii noștri din regiune și cu sprijinul OECD, acest proiect ne va sprijini să  construim un program și un sistem de management și control mai adaptat nevoilor, mai ușor de accesat și mai puțin birocratic.

✅ Întâlnirea cu reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice și ai tuturor ADR-urilor din țară, în perioada 13-15.04.2022, la Piatra Neamț, pentru a discuta despre fluxurile financiare și procedurile aferente pentru perioada de programare 2021-2027;

Având în vedere creșterea rolului ADR Nord-Est și impactul pe care organizația noastră îl va genera în regiune, ne preocupă dezvoltarea capacității instituționale cu privire la susținerea implementării noului POR 2021-2027. Îmbunătățirea capacității administrative a AM-ului din cadrul ADR Nord-Est înseamnă în fapt dezvoltarea unui Sistem de Management și Control eficient.  Reuniunea de lucru pe care am inițiat-o și găzduit-o la Piatra Neamț în perioada 13-15.04.2022, a întrunit interesul tuturor colegilor implicați în procesul specific fluxurilor financiare aferent celor 8 AM POR 2021-2027 și de sprijinul Autorității de Certificare și Plată și al Serviciului de Inspecție Fonduri Europene din Ministerul Finanțelor. A fost un eveniment lucrativ, consistent în aspecte tehnice, de pe urmă căruia ne așteptăm la clarificarea unor aspecte privitoare la schimbul de informații, la operațiunile contabile specifice, în relația cu Autorității de Certificare și Plată care devine, odată cu perioada de programare 2021-2027 și Ordonatorul principal de credite pentru AM POR Nord-Est 2021-2027.

✅ Organizarea Demo Day în cadrul proiectului Programul de valorificare a rezultatelor cercetării (RVP). Această este inițiativa din cadrul Programului de Asistență Tehnică (AT) implementat cu sprijinul Băncii Mondiale, dedicată sprijinirii comercializării rezultatelor proiectelor de cercetare din mediul academic regional.

În cadrul RVP 2.0, echipele selectate au lucrat timp de 7 luni împreună cu experți din cadrul ADR Nord-Est și Băncii Mondiale prin intermediul unor ateliere de dezvoltare a afacerii și sesiuni individuale de coaching în vederea primirii de asistență pentru lansarea pe piață.

În încheierea acestui program, ADR Nord-Est a organizat pe 12 aprilie 2022 evenimentul online RVP 2.0 DemoDay în cadrul căruia cele 7 echipe participante, care au parcurs cu succes toate etapele acestui program, au avut ocazia să își prezinte proiectele inovative de cercetare în fața publicului larg format atât din instituții publice cât și companii private interesate de soluțiile inovative prezentate, precum și să primească întrebări și feedback din partea unor specialiști în domeniul inovării, dezvoltării afacerilor și investițiilor private. Evenimentul a înregistrat un număr de 86 de participanți și a fost urmărit în mediul online de peste 900 de persoane interesate.

Prezentările integrale ale proiectelor și componența echipelor pot fi consultate la următorul link: www.adrnordest.ro/rvp2_0/